Popek kontra Bluzy Prosto

Popek
Standard

Treści zamieszczane na youtube niejednokrotnie rozbawiają mnie do łez. Tak było również, kiedy zobaczyłam filmik skierowany do hipsterów, w wykonaniu Króla Albanii, Popka. Na czerwonym tle, w bliżej niezidentyfikowanym miejscu, poucza on bardziej autorytatywnie niż dydaktycznie o tym, dlaczego hipsterzy powinni schować się w najciemniejszy zaułek ulicy i nie wychodzić z niego najlepiej wcale. „Tak się powinno chodzić po tej planecie!”, uświadamia raper. „Bluzy Prosto, szerokie spodnie, a nie przyciasne, skórzane rurki”. Używa on wiele niecenzuralnych słów, choć w całości uzyskuje dość zabawny efekt. Postać Popka jest dość rozpoznawalna, jednak bluzy prosto kojarzą mi się nie tylko z nim. Prosty, charakterystyczny napis, od dawna jest szczególną marką polskiego rapu. Nic dziwnego, skoro elita polskiej sceny muzycznej tworzyła pod tą banderą. Nie zapomnę, jak mój brat zbierał kieszonkowe z kilku miesięcy by zakupić sobie nową, czerwona bluzę. Młody, czekał na kuriera jak na szpilkach, a kiedy ten zapukał do drzwi, w przedbiegach wyprzedził babcię, by mu otworzyć. Pamiętam doskonale jaki dumny, tego samego wieczoru wyszedł na miasto w swojej nowej bluzie. Tato złości się, że na nowe biurko nakleja bez zastanowienia wlepki. Nawet nie zauważył, że ja okleiłam cały komputer. Przyznam się, że podobają mi się faceci ubrani w stylu z blokowisk

Leave a Reply

